Körning iFokus

Körning

Etikettutrustning
Läst 1979 ggr
EwaAngantyr
0

Bjällror och anat juligt

Jag ska köra in självaste Tomten på en jlmarknad och undrar om någon vet var man kan köpa bjällror till ponny?  Vill oxå pynta vagn och selar . . .

[[AcsJulia]]
0

HästNet och Blocket är alltid en plan. :) Köpte själv fina bjällror till shettis på HästNet. (För det mesta passar bjällrorna på alla storlekar av häst.)

blacksmithfarm
0

Jag har "bara" haft billiga "bjällerludd" alltså sånadär tomteludd med fastsydda bjällror på. Tyvärr så har en del bjällror trillat av (och tappats bort, annars kan man sy dit igen…). Nu hade jag det bara för skoj skull när jag tränade, och det räckte det gott till… Satte dem på ryggstycke och baksele.

Vagnen kan man ju pynta med glitter, bara man har koll på att det inte kan lossna och fastna i hjulen…
Billiga julgranskulor går också att använda (plast…)
Granris kanske? Med röda band?
Sålänge man tänker igenom hur man sätter fast det så att inget kan lossna och fastna eller bli dumt på något sätt, så kan man hitta på en hel del pynt till vagnen…

Blacksmithfarm, sajtvärd på Körning iFokus 
Var med och tävla: iFokus Sportfoto 2014 

Efwa
0

Börjes i Tingsryd har en som jag gillar ljudet på. Ordentligt tilltagen slinga med extremt bra ditsydda, fina bjällror med relativt mjukt ljud.

Kostar 345:- exkl. frakt

Den är mjukt stoppad också om det spelar roll.

MiaMaria
0

Kolla även antikaffärer, jag hittade min jätte fina bjällra där, billigt blev det oxå!

EwaAngantyr
0

Tack för tips!!!! Kollar runt!

Maliiin
0

Antikaffärer är bra! De brukar ha både lösa klockor och kransar :) Där har jag hittat..