Körning iFokus

Körning

Etiketttävling
Läst 910 ggr
Efwa
0

Sen ansökan

Satt och tittade på körtävlingar nästa år och har regaerat på att det står "sen ansökan" på nästan alla tävlingar.

Den som sist anses vara en "sen ansökan" är i juli, månad sju. Det är alltså nästan 8-9 månader tills den är. Kan det verkligen anses som sent?

Sedan, om jag inte minns fel, så var de tävliongar som är i början av året insatta och ansökta för kanske 3-4 månader sedan. De är fortfarande obehandlade. Den första är i januari (den ska jag inte vara med på dock) men den är inte anmälningsbar än.

Det känns mer som något hakat upp sig snarare än att det verkligen är sanning. Men någon här kanske kan svara på det hela.

Linnea
0

Sen ansökan innebär nog bara att ansökan inkommit efter sista ansökningsdag som var i.. augusti tror jag.

Skynda långsamt så går det fortare.

penphotography
1

Gissar på att det där med sen ansökan har att göra med informationen som stod på förbundets hemsida om att nationella tävlingar och högre ska vara ansökta senast ett visst datum. Kommer inte ihåg vilket datum det var men har för mig att det var i september-oktober någon gång. Tycker det är bra att arrangörerna måste ansöka i god tid, det gör att man tidigt ser om flera arrangörer vill ha samma eller närliggande helg. Det blir ju väldigt dumt om de få tävlingar som finns ligger för tätt. Angående att propparna är obehandlade så antar jag att det är samma problem som tidigare, det vill säga att den som ska granska propparna inte gör det i tid. Skitdåligt!

~Penna~

Medarbetare på Körning iFokus

Linnea
0

Kollade på körtävlingarna. Vår är den enda som är antagen. Verkar knasigt.

Skynda långsamt så går det fortare.

Efwa
0

Men betyder det att tidsgränsen är ett visst datum för hela året, inte ett visst antal veckor/månader före själva tävlingen sker? Det betyder i förlängningen att ska man ha tävling i januari och måste som exempel lämna in före sista augusti så gör man det fem månader före. Medan om man ska ha tävling i augusti så lämnar manin ett helt år före. Det kan ju omöjligt främja körsporten där det ändå är svårt att bestämma sig om man ska göra en tävling. Sedan undrar man ju också varför de ska vara inne så tidigt om syftet inte är att gå genom dem i tid.

Agto
1

Det är ju bra för kuskarna att tävlingarna är utannonserade i god tid så de kan planera tävlingssäsongen med semester från jobbet osv. Att sen proppen inte är godkänd spelar kanske mindre roll bara att man vet vilka klasser och datum som gäller. Men det kan kanske vara svårt att godkänna propparna innan TR är helt fastslaget men klasser osv.

Efwa
0

Agto, absolut! Min ursprungliga från var egentligen om det hakat upp sig eller om det var som det var. Vill börja anmäla till de första snart nämligen :-)

Agto
3

Man undrar när TR 5 är klart. Med de föeslagna ändringarna så behövs mycket ändras i TR och det lär väl ta sin tid gissar jag. Men skulle de inte fastslå ändringarna nu under Stockholm horseshow?