Körning iFokus

Körning

Etikettallmänt-om-körning
Läst 3469 ggr
Mantissa
0

Bjällerkrans

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har alltid fäst min bjällerkrans över däckeln. inte helt hundra då den glider fram och ligger över manken, men det funkar. Men nu såg jag denna video dår de fäster kransen runt halsen. Är det så det ska vara? Jag har bara gissat:S

ca 1.35 in i detta klipp syns bjällrona sittandes runt halsen. Sett det på fler klipp från frankrike. Kanske är något lokalt?

[[AcsJulia]]
0

Jag fäster min så där. :) Sätter den från ena tömringen, under halsen och sedan i den andra tömringen (på lokträna). Funkar jättebra! Personligen tycker jag att ljudet blir renare om man fäster den så, men det varierar nog beroende på vad du har för typ av bjällror.

Mantissa
0

Ska prova i vinter! Såg även nån som fäste den bakom nacken på något sätt så den satt lite lösare runt halsen, och en annan som spände runt halsen bara

[[AcsJulia]]
0

Jo, det finns ju oändligt med lösningar och allt är väl i grunden upp till smak!

Zaphix
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag körde uppvisning i dressyrkörning i helgen och hade då bjällror på, visste inte hur jag skulle fästa dom så fäste den över manken i bröstan. Satt riktigt bra faktiskt.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg