Körning iFokus

Körning

Etikettträning
Läst 1008 ggr
bläsen
1

körväg

Idag tog maken mig till en nästan färdigbyggd grusväg som går runt - runt i 1km, ca 1.5 m bred.

Jag hade inte reflekterat på att det har gått grusbilar på grusbilar förbi hemma, jag tänkte väll att vi lagade en väg som blev trasig när vi körde ut skog.

Så nu har jag fått en egen liten träningsrunda utan att bli störd av bilar, jag är mycket imponerad!

Shettisblasen.se

shettisar, utställning, körning och pyssel.

Agto
1

Grattis till körvägen! Vi har också en sådan slinga på ca 4 km som vi brukar använda för ovana hästar. Dock är det så backigt så det är svårt för unghästarna som skulle behöva gå på lite slätare mark i början. Men men man kan ju inte få allt Skrattande

Dock kör vi längs med vägar också så de blir lite trafiksäkra också.

Silenos
1

Vår grannbonde har gjort sparat en slingasom rid/körväg runt en stor åker. Den får nyttjas vid torrt/fruset väglag. Men för att ta oss dit får vi går via trafikerad väg.

Zaphix
1

Vi har en gammal järnväg med perfekt underlag vid stallet, tror den är 7-8 km lång utan att man behöver passera någon bilväg, man kan alltså rulla på i galopp hela tiden om man skulle vilja då det inte är några uppför- eller nedförsbackar. Det enda tråkiga är att man måste köra samma väg tillbaka.

Har mängdvis med bra körvägar här, kommer bli trist att flytta härifrån till sommaren när jag blivit bortskämd med detta..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg