fasta draglinor
vad är fördelen och nackdelen med fastadraglinor ?
Är det inte lite bökigt när draglinorna sitter fast i selen?
Jag har skall beställa min syntetsele nu och helt plötsligt upptäckte jag detta
problem!
zilco sport med empatybrösta har fasta draglinor
zilco med rakbrösta har avtagbara draglinor och här kan du köpa till en empatybrösta senare men då "förlorar jag 700kr gjärmfört om jag hade köpt sport från början alltså 1700kr för ny brösta lite dyrt.
webtechen har inte fasta draglinor.
Shettisblasen.se
shettisar, utställning, körning och pyssel.
Fördelen med lösa draglinor är att du kan byta dem om de går sönder eller om du vill ha olika draglinor på olika vagnar. Man kan ju också ha med sig reservlinor om de är lösa. Går de fasta sönd. På t.ex tävling så står du med helt oanvändbar brösta.
Min zilco med empatybrösta har lösa draglinor… Det är väl bara den gamla modellen som har fasta?
Har haft min i lite mer än ett år nu. Jag föredrar lösa draglinor helt klart.
sofie jag tittade på driveout men du kanske har köpt din någon annan stans?
Shettisblasen.se
Här är bilden från driveout:
http://www.driveout.se/public/img/user/SL4.jpg
Det ser ut som det är fasta linor på shettis modellen men vi har för stora hästar och där är det lösa linor med "snabbkopplingar" både bak och fram på linorna.
Här är en bild på vår sele men det syns relativt dålig men man ser spännet iallafall.
Hittade en bild nu på Drive Out som lösa linor:
http://www.driveout.se/public/img/user/empathy_m__tedexsele.jpg
Skillnaden mellan denna och den som heter Zilco SL Sportz är även att den på bilden har snabbkopplingar till skaklarna som vi gillar också.
Den finns i storlek shettis om det passar till din häst
Hör av dig till dem på Drive Out så kan de hjälpa dig med dina önskemål så kan du få en sele som du vill ha! De är väldigt tillmötesgående på Drive Out och hjälper dig att hitta rätt i djungeln.
Ja, de är väldigt service minded, så det är bara att ringa eller maila. De svarar på alla frågor.
jo dom är hjättetrevliga, jag köpte min brunadiplomatsele där.
Men jag ville ha en mer objektiv bild på draglinorna från forumet.
Shettisblasen.se
#3 Japp, jag köpte min från Wash ap. Storlek shetland :)