Vagnsök... Tips?
Jag behöver lite tips på bra tävlingsgodkända vagnar! Har kollat på lite olika bl.a. Cavaletti Sport edition… Men det stod inget om spårvidd där.
Det viktiga är att den ska kunna användas till alla tre dicipliner, vara tålig och inte kosta en förmögenhet, väldigt tacksam för alla tips! 
Den ser ju fin ut. Undrar om man kan få med broms? 6500kr var ju ett bra pris.
Shettisblasen.se
shettisar, utställning, körning och pyssel.
#1 Jag mejlade och frågade hur bred den var, den var bara 85,5cm i spårvidd… :/ Det känns ju inte som att det är tillräckligt för att tävla med eller? Är det inte 125cm som krävs nu?

85,5 är alldeles för smalt att köra med. Vill man kunna tävla i mer än debutantklass är det 125 cm som gäller.
Min gubbe tillverkade vagnar tidigare, och en av de första vagnarna var bara 88 cm i spårvidd, den tippade under en långsam träning på ojämnt underlag. då blev vagnarna bredare, och när jag tävlade mer och mer så gjorde vi en vagn som var 125 cm för då kunde man köra fort som tusan utan att det blev obalans, och så höll hjulen bättre 
#3 Jo, det är ju just att jag vill kunna tävla som är grejen! Jag har kollat på Driveouts hemsida och sett att deras 016 L är fin och tävlingsgodkänd, men det får bli framåt hösten, den kostar ju en del! ;)