Körning iFokus

Körning

Etikett: träningar-clinics-kurser
Läst 1368 ggr
Diremone
2

Var kan jag lära mig köra?

Jag vill väldigt gärna lära mig köra, sådär riktigt fint med en snygg kärra och fyra vackra pållar framför. Är en lång väg kvar dit och man får väll börja med en häst… men var kan jag börja den resan? Vill man lära sig rida är det ju bara att kontakta närmsta ridskola, men så lätt är det ju inte med körning har jag märkt…

Jag har en del erfarenhet från travvärlden (och ridvärlden) så jag är inte helt oerfaren när det kommer till selning och att hantera hästen i vagn i samtliga gångarter, haha =) Dock är det ju inte samma typ av "finlir" med travarna kan jag tänka mig, även om den sporten erbjuder andra utmaningar =)

Så, vart vänder jag mig? Jag önskar hitta någon kurs/utbildning där man får lära sig grunderna i körning och där man har möjlighet att låna häst då jag inte har tillgång till någon lämplig häst.

Jag kan tänka mig någon form av ridläger till sommaren eller weekendkurser och då kan man ju åka iväg en bit. Annars vill jag helst ha tips på möjligheter som finns nära mig, dvs. Vårgårda (Göteborg-, Trollhättan-, Borås-, Skara/Skövde- området). Det kan vara allt från kurser till någon som kanske vill ha hjälp i stallet i utbyte mot att jag får lära mig köra, jag är öppen för förslag =)

Agto
0

Finns det ingen körklubb i närheten som du bor så kan du väl höra med dem om det finns någon möjlighet. 

Det finns flera privata aktörer på marknaden. Vart bor du?

bubbe
1

Kontakta zonledaren i det området där du bor, så kan du garanterat få tips om aktiviteter inom körningen i ditt området. Jag skulle gissa på att du tillhör zon väst, så kontakta Mats. Du hittar alla zonledare på denna länk, http://www3.ridsport.se/ImageVault/Images/id_2090/scope_0/ImageVaultHandler.aspx

penphotography
0

Som #2 säger är zonledaren en bra start. Här finns länkar till klubbar i ditt område: http://korning.ifokus.se/articles/4e2c62e6d4ebea206d00b1dc-korsporten-i-sverige?discussions-1

~Penna~

Medarbetare på Körning iFokus