Körning iFokus

Körning

Etikettutrustning
Läst 1502 ggr
Mantissa
0

Luftgummihjul och punktering

Jag har tröttnat på punkteringar, både riktiga och pyspunkor. Jag minns at jag läste för något år sedan i lokaltidningen om ett företag som fyllde luftdäck (bilar och lastbilar visserligen) med någon fyllning så de aldrig mer fick punka. Det låter perfekt (inte för bilen då, där vill jag kunna anpassa trycket), men vad kan det ha hetat? Någon som vet?

WinterPrince
0

Vet att det finns slanglösa däck till racercyklar, dem är det någon gegga i. Sen ska det vara speciella däck och fälgar för det.

Mantissa
0

hm, det låter inte som de här. Det var vanliga bildäck som de sprutade i något i. Däcken var altså inte gjorda så från början

Guling
0

Mvh Jessica

Ta tillvara på stunden!

Mantissa
0

Näe, det där verkar vara någon punkaspray på burk XL. Den jag menar förebygger punkteringar, den åtgärdar dem inte.. hm..

Guling
0

#4 Fast du pumpar ju i den i däcket när det är helt, sen ska den ju laga ev hål som kommer upp under däckets livslängd…

"Flat Fix Punkteringsskydd förseglar däckets insida och gör det punkteringsfritt. Flat Fix är en lösflytande vätska som pumpas i däcket och lagar hål efter hål under hela däckets livslängd."

Mvh Jessica

Ta tillvara på stunden!

Guling
0

Finns ju ett par olika sorter beroende på om du ahr slängfritt eller ej…

Mer att läsa här:

http://www.punkteringsskydd.se/punkteringsvatska

Mvh Jessica

Ta tillvara på stunden!