Körning iFokus

Körning

Etikettutrustning
Läst 1246 ggr
[[AcsJulia]]
1

Vagntips!

Nu vill jag ha en massa tips och åsikter kring olika vagnar! Jag är intresserad av Drive Outs 016L, men har hört att den är bökig att transportera…

ALLA vagntips är väldigt välkomna!

mille-star
0

Jag har den till Shetland och jag tycker inte att den är speciellt bökig att transportera. Jag skruvar av sätet och har den liggande i transporten bredvid hästen.

cinna
0

Sulkyhållare bakpå transporten, så fungerar det bra enligt säker källa!

[[AcsJulia]]
0

#1 Den är ju verkligen så snygg… :') Om den dessutom är skaplig att transportera så!

#2 Tror du verkligen de håller för det? :O Jag tyckte våra sviktade av speedcart…

HannaNikolina
0

Jag hänger min NHS-sulky på sulkyfästen utan problem och den väger väl ungefär som Driveouts. Men det beror ju på hur nära baklämmen vagnens tyngdpunkt hamnar och även på hur sulkyfästena är konstruerade… Om dina fästen knappt håller för en speedcart låter det som att det krävs andra fästen.

Agilitynoffe
1

Som jag skrev på din blogg, NHS sulkyn är underbar! Den är lätt att fälla ihop och tar man loss skaklarna, vilket är busenkelt, så går den in bredvid hästen i transporten eller in i bagaget på en större bil. Hon jag köpte vagnen av fick plats med den bak i en Volvo 745 :)

[[AcsJulia]]
0

Oj, vad jag får fundera nu! XD

HannaNikolina
0

Jag är också jättenöjd med min NHS-sulky :)

[[AcsJulia]]
0

Jag har kikat lite på NHS-sulkyn. Den verkar stabil och bra! :D